ما شما را به یک "دروغ سنج" تبدیل می‌کنیم

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه::دلیل‌های متعددی وجود دارد که افراد دروغ می‌گویند و البته چند نکته در نوع حرکات آنها وجود دارد که دروغشان را فاش خواهد کرد .

در بسیاری از موارد افراد برای حفظ علایق شخصی خود دروغ می‌گویند اما هستند افرادی هم که برای گول زدن دروغ می‌گویند. 

 
وی افزود: ممکن است دلیل اصلی فردی که دروغ می‌گوید فاش شدن رازش باشد و یا افرادی که در یک رابطه‌ برای پنهان ساختن مسائل منفی خود دروغ می‌گویند اما علت این است که آنها اغلب دارای عقده حقارت بوده و تمایلی ندارند تا شخصی که با او رابطه‌ای را برقرار می‌کند در مورد آن چیزی بداند این افراد با وجود اینکه می‌دانند در آینده حقایق مشخص می‌شود اما دروغ می‌گویند. خود دروغگو به نوعی به آرامشی موقتی و یک حس پیروزی دروغین و نابغه بودن دست می‌یابد که آنها را غرق در لذت می‌کند اما غافل از اینکه دروغ دروغ‌های دیگری را نیز به دنبال خواهد داشت. 
 
وی در ادامه افزود: چند عامل وجود دارد که افراد دروغگو را لو می‌دهد 
۱-آنها از جزئی گویی پرهیز می‌کنند و معمولا کلیات گفته‌هایشان را تکرار می‌کنند و با این کار سعی بر قانع کردن خود دارند. 
۲-اگر قدری به گفته‌هایشان شک کنید شما را متهم به بی‌اعتمادی می‌کنند. 
۳-وقتی به گفته‌های آنان با شک سوالی می‌پرسید به حالت عصبی بینی یا گوششان را می‌خارانند. 
۴-اکثر اوقات به دنبال شاهدی برای واقعی نشان دادن حرف‌هایشان می‌گردند و اصولا پیدا نمی‌کنند و فقط وانمود می‌کنند که شاهدی دارند. 
۵-افراد دروغ‌گو همیشه تلاش می‌کنند خود را بالا‌تر و بزرگ‌تر از آنچه هستند جلوه دهند. 
۶-افراد دروغگو معمولا پر حرف هستند و در مورد هر چیز اظهار نظر می‌کنند. 
۷-اصولا این افراد حرف‌هایشان ضدونقیض دارد و در آینده اگر سوالی در آن مورد شود نمی‌تواند جواب دهد و حرف‌هایش را فراموش کرده است. 
 
دکتر ابراهیمی مقدم اظهار داشت: از کودکی باید با رفتار‌ها و فریب ندادن و رو راست بودن با فرزندان به آنان آموخت که دروغ نگویند در غیر این صورت دروغگویی مانند یک عادت می‌شود که ترک کردن آن بسیار دشوار خواهد بود.

این صفحه را به اشتراک بگذارید